terms.jp - 利用規約の勝手翻訳サイト

Brand Guidelines (Android)

株式会社ゴーガ翻訳
最終翻訳日時 2014/12/11 19:49


ブランドガイドライン

GoogleはユーザーのAndroidアプリの販促物にAndroidおよびGoogle Playブランドを使用することを推奨しています。ユーザーはガイドラインに従う範囲にいて、このページに記載されているアイコンおよびその他の資産を利用することができます。

AndroidまたはGoogle Playのブランドを使用する場合はAndroid Partner Marketingチームの審査を受ける必要があります。Android and Googole Play Brand Permission Inquiryフォームを利用して、審査のためにマーケティング資料を提出してください。

Android


以下はAndroidブランドおよび関連資産のガイドラインです。

テキストにおけるAndroid

  • Android™は制作物に初めて登場する際にTMマークをつける必要があります。
  • Androidは常に頭文字を大文字にします。複数形や所有格になることはありません。
  • "Android"は、例えば電話、タブレット、テレビ、スピーカー、ヘッドフォン、腕時計またはその他のデバイスなど、アプリケーションやアクセサリー製品の名前として用いることはできません。代わりに"For Android"を使用してください。
    • : "Android MediaPlayer"
    • : "MediaPlayer for Android"

    ユーザーのロゴと併用する際、"For Android"の表記はユーザーのロゴのサイズのの90%未満でなければいけません。初めてこのように使用する場合、TMマークを付けて"for Android™"と表示しなければいけません。

  • Androidは適切な一般名称と続いて使用される場合、ディスクリプタとして用いられます("the Android platform"における"Android"などを考えてみてください。)
    • : "Android MediaPlayer" または "Android XYZ app"
    • : "Android features" または "Android applications"

Androidという名称を使用する際はいかなる場合においても、ユーザーは次の帰属の表示を明示的に伝えなければいけません。

Android is a trademark of Google Inc.

Android ロボット

Androidロボットはマーケティングコミュニケーションにおいて自由に使用、複製および修正することができます。印刷用の色値はPMS 376Cで、オンライン用のhex colorは #A4C639です。

Androidロボットまたはそれにいかなる修正を加えたものを使用する場合、Creative Commons Attribution 3.0 ライセンスの規約に従い、適切な帰属の表示が必要となります。

The Android robot is reproduced or modified from work created and shared by Google and used according to terms described in the Creative Commons 3.0 Attribution License.

ユーザーはAndroidロボットのロゴまたはその派生創作物をユーザーの会社のロゴやビジネスの名前に取り込んで商標登録に申請することはできません。GoogleはAndroidロボットのロゴが確実に一般に利用可能な状態であり続けることを望みます。

Android ロゴ

Androidロゴは利用することはできません。

活字書体をカスタムして利用することはできません。

Google Play


以下はGoogle Playブランドおよび関連資産のガイドラインです。

テキストにおけるGoogle Play

テキストにおいてGoogle Play™には、初めて登場したものまたはもっとも目立つものに常にTMマークをつけます。

モバイルエクスペリエンスについて言及する場合、テキストにおいて明示的に利用者に指示していない場合、"Google Play"を使用してください。 例えば、見出しには"Download our games on Google Play™"と表記されても、テキストにおける指示では"Download our games using the Google Play™ store app"と表示することがあります。

Google Playという名称またはアイコンを使用する際はいかなる場合においても、ユーザーは次の帰属の表示を明示的に伝えなければいけません。:

Google Play is a trademark of Google Inc.

Google Play storeアイコン

ユーザーはGoogle Play storeアイコンを使用することができますが、修正を加えることはできません。

上記の通り、Google Play storeを文章内で言及する場合、"Google Play store"と名称全体を使用してください。ただし、Google Play storeアイコンを直接貼り付ける場合、 アイコンをデバイス上で表示する際に正確にアイコンのラベルを反映するため、ただ"Play store"とすることは可能です。

Google Play バッヂ

"Get it on Google Play"および"Android App on Google Play"ロゴは、Google Playにあるユーザーの製品を指すために、 ユーザーのウェブサイトや販促物において使用することのできるバッジです。追加のGoogle Playバッジフォーマットや音楽、本、雑誌、動画およびTV番組のためのバッジも利用可能です。 Android and Google Play Brand Permissions Inquiry フォームでそれらのバッジを請求してください。

  • バッジ画像の色、比率、間隔または他のいかなる部分も変更しないでください。
  • 他のアプリケーション・マーケットプレイスのロゴと並べて使用する場合、Google Playロゴはそれと同じサイズまたはより大きいサイズでなければいけません。
  • オンラインで使用する場合、以下のいずれかにリンクさせなければいけません。
    • ユーザーによって発行された製品のリスト。例えば、:
      http://play.google.com/store/search?q= publisherName
    • Google Playにおける特定のアプリケーション製品の詳細ページ。例えば、:
      http://play.google.com/store/apps/details?id= packageName

Google Playにあるユーザーのアプリケーションにリンクするバッジを素早く作成するには、 Google Play badge generator を利用してください。 (40以上の言語に対応しています。)

ユーザーの専用サイズを作成するには、Google Play badge in 40 languagesのAdobe® Illustrator®(.ai)ファイルをダウンロードしてください。

Google Play内のユーザーの製品の詳細ページへリンクするための方法すべてに関する詳細は、Linking to your productsを参照してください。

マーケティング審査およびブランドに関するお問い合わせ


マーケティング審査またはブランドに関するお問い合わせは、Android and Google Play Brand Permissions Inquiry フォームをご利用ください。通常返信には最低一週間ほどかかります。

原文
最終更新日時 不明

Brand Guidelines

We encourage you to use the Android and Google Play brands with your Android app promotional materials. You can use the icons and other assets on this page provided that you follow the guidelines.

Use of the Android or Google Play brands must be reviewed by the Android Partner Marketing team. Use the Android and Google Play Brand Permissions Inquiry form to submit your marketing for review.

Android


The following are guidelines for the Android brand and related assets.

Android in text

  • Android™ should have a trademark symbol the first time it appears in a creative.
  • Android should always be capitalized and is never plural or possessive.
  • "Android" cannot be used in names of applications or accessory products, including phones, tablets, TVs, speakers, headphones, watches, and other devices. Instead use "for Android".
    • Incorrect: "Android MediaPlayer"
    • Correct: "MediaPlayer for Android"

    If used with your logo, "for Android" should be no larger than 90% of your logo’s size. First instance of this use should be followed by a TM symbol, "for Android™".

  • Android may be used as a descriptor, as long as it is followed by a proper generic term. (Think of "Android" as a term used in place of "the Android platform.")
    • Incorrect: "Android MediaPlayer" or "Android XYZ app"
    • Correct: "Android features" or "Android applications"

Any use of the Android name needs to include this attribution in your communication:

Android is a trademark of Google Inc.

Android robot

The Android robot can be used, reproduced, and modified freely in marketing communications. The color value for print is PMS 376C and the online hex color is #A4C639.

When using the Android Robot or any modification of it, proper attribution is required under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 license:

The Android robot is reproduced or modified from work created and shared by Google and used according to terms described in the Creative Commons 3.0 Attribution License.

You may not file trademark applications incorporating the Android robot logo or derivatives thereof within your company logo or business name. We want to ensure that the Android robot remains available for all to use.

Android logo

The Android logo may not be used.

The custom typeface may not be used.

Google Play


The following are guidelines for the Google Play brand and related assets.

Google Play in text

Always include a TM symbol on the first or most prominent instance of Google Play™ in text.

When referring to the mobile experience, use "Google Play" unless the text is clearly instructional for the user. For example, a marketing headline might read "Download our games on Google Play™," but instructional text would read "Download our games using the Google Play™ store app."

Any use of the Google Play name or icon needs to include this attribution in your communication:

Google Play is a trademark of Google Inc.

Google Play store icon

You may use the Google Play store icon, but you may not modify it.

As mentioned above, when referring to the Google Play store app in copy, use the full name: "Google Play store." However, when labeling the Google Play store icon directly, it's OK to use "Play Store" alone to accurately reflect the icon label as it appears on a device.

Google Play badge

The "Get it on Google Play" and "Android App on Google Play" logos are badges that you can use on your website and promotional materials, to point to your products on Google Play. Additional Google Play badge formats and badges for music, books, magazines, movies, and TV shows are also available. Use the Android and Google Play Brand Permissions Inquiry form to request those badges.

  • Don't modify the color, proportions, spacing, or any other aspect of the badge image.
  • When used alongside logos for other application marketplaces, the Google Play logo should be of equal or greater size.
  • When used online, the badge should link to either:
    • A list of products published by you, for example:
      http://play.google.com/store/search?q= publisherName
    • A specific app product details page within Google Play, for example:
      http://play.google.com/store/apps/details?id= packageName

To quickly create a badge that links to your apps on Google Play, use the Google Play badge generator (provides the badge in over 40 languages).

To create your own size, download an Adobe® Illustrator® (.ai) file for the Google Play badge in over 40 languages.

For details on all the ways that you can link to your product details page in Google Play, see Linking to your products.

Marketing Reviews and Brand Inquiries


Use the Android and Google Play Brand Permissions Inquiry form to submit any marketing reviews or brand inquires. Typical response time is at least one week.