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Google Maps Engine Service Level Agreement

株式会社ゴーガ翻訳
最終翻訳日時 2014/11/28 15:00


Google Maps Engine サービスレベル規定

Google Maps Engine SLA。Google Maps Engine規定(以下「規定」)が有効である期間、 Google Maps Engineサービスは全ての各月における時間の少なくとも99.9%、 顧客が操作可能かつ利用可能であるものとする。(以下「Google Maps Engine SLA」)。 もしGoogleがGoogle Maps Engine SLAに応じず、かつ顧客が本Google Maps Engine SLA下の義務を満たす場合、 顧客は、以下で説明されたサービス保証を受け取る資格を得る。本Google Maps Engine SLAは、 GoogleがGoogle Maps Engine SLAに応じる上で何らかの怠慢を行った場合のために、顧客の唯一かつ排他的な法的救済を明確に述べる。

定義

以下の定義がGoogle Maps Engine SLAに適用される。本規約において使用されているが、本規約において定義されていない用語は、規定において定義される。

「ダウンタイム」は、Google Maps Engineサービスがアクセス不可能であることを意味する。 ダウンタイムは、有効なクエリーに対するサーバー側のエラー率に基づき測定される。 予定されたダウンタイムは、本Google Maps Engine SLAの目的にかなったダウンタイムとは見なされず、 いかなるダウンタイム期間としてもカウントされない。

「ダウンタイム期間」は、 Google Maps Engine Servicesが10分間継続してダウンタイムにあることを意味する。10分以下の断続的なダウンタイムは、いかなるダウンタイム期間にもカウントされない。

「月間稼働率」は、各月の合計分数から各月における合計ダウンタイム期間から被ったダウンタイムの分数を引き、それを各月の合計分数で割ったものを意味する。

「予定されたダウンタイム」は、このようなダウンタイムの開始の少なくとも5日前に、 Googleが顧客にダウンタイム期間を通知する場合を意味する。各年における予定されたダウンタイムは12時間を超えない。

「Google Maps Engine Service」は、規定に基づき、 Googleより顧客に提供されたGoogle Maps Engine Serviceを意味する。 Google Maps Engine Serviceの試験的な機能は、本規約により保護されない。

「サービス保証」は、以下のものを意味する:

月間稼働率顧客に対して、サービス期間終了後に無償で付加されるサービス日数
< 99.9%3

サービス保証を受けるにあたり、適用される条件:

顧客はサービス保証をリクエストしなければならない。 上記で説明されたサービス保証のいずれかを受けるためには、顧客はサービス保証を受け取る資格を得た時から30日以内にGoogleに通知しなくてはならない。 本必要条件の順守を怠った場合、顧客はサービス保証を受け取る権利を失う。

サービス保証の上限。 各月に発生するダウンタイム期間の全てあるいは一部に対してGoogleから顧客に発行されるサービス保証の総計の最大数は、 顧客のサービスの期間終了後に3日間のサービスを付加したものを超えない。 サービス保証は、金銭的な額に交換されたり、あるいは換算されたりすることはできない。

Google Maps Engine SLAの除外対象。 Google Maps Engine SLAは、本Google Maps Engine SLA(そのようなサービスに対してドキュメンテーションにおいて明確に述べられているように)、 あるいは何らかのパフォーマンス問題を明確に除外するいかなるサービスにも適用されない: (i) 規定の「不可抗力」の項目において記述された要因により引き起こされたもの; あるいは、(ii) 顧客の機器あるいは第三者の機器、あるいはその両方(Googleによる一次的な管理が及ばないもの)に起因するもの。

原文
最終更新日時 不明


Google Maps Engine Service Level Agreement

Google Maps Engine SLA. During the Term of the applicable Google Maps Engine Agreement (the "Agreement"), the Google Maps Engine Services will be operational and available to Customer at least 99.9% of the time in any calendar month (the "Google Maps Engine SLA"). If Google does not meet the Google Maps Engine SLA, and if Customer meets its obligations under this Google Maps Engine SLA, Customer will be eligible to receive the Service Credits described below. This Google Maps Engine SLA states Customer's sole and exclusive remedy for any failure by Google to meet the Google Maps Engine SLA.

Definitions.

The following definitions shall apply to the Google Maps Engine SLA. Terms used here but not defined here are defined in the Agreement.

"Downtime" means when a Google Maps Engine Service is inaccessible. Downtime is measured based on server side error rate for valid queries. Scheduled Downtime is not considered Downtime for purposes of this Google Maps Engine SLA, and will not be counted towards any Downtime Periods.

"Downtime Period"means, for a Google Maps Engine Services, a period of ten consecutive minutes of Downtime. Intermittent Downtime for a period of less than ten minutes will not be counted towards any Downtime Periods.

"Monthly Uptime Percentage" means total number of minutes in a calendar month minus the number of minutes of Downtime suffered from all Downtime Periods in a calendar month, divided by the total number of minutes in a calendar month.

"Scheduled Downtime" means those times where Google notifies Customer of periods of Downtime at least five days prior to the commencement of such Downtime. There will be no more than twelve hours of Scheduled Downtime per calendar year..

"Google Maps Engine Service" means the Google Maps Engine service provided by Google to Customer under the Agreement. Experimental features of the Google Maps Engine Service are not covered by these terms.

"Service Credit" means the following:

Monthly Uptime PercentageDays of Service added to the end of the Service term, at no charge to Customer
< 99.9%3

Conditions applicable to the receipt of Service Credits:

Customer Must Request Service Credit. In order to receive any of the Service Credits described above, Customer must notify Google within thirty days from the time Customer becomes eligible to receive a Service Credit. Failure to comply with this requirement will forfeit Customer's right to receive a Service Credit.

Maximum Service Credit. The aggregate maximum number of Service Credits to be issued by Google to Customer for any and all Downtime Periods that occur in a single calendar month shall not exceed three days of Service added to the end of Customer's term for the Service. Service Credits may not be exchanged for, or converted to, monetary amounts.

Google Maps Engine SLA Exclusions. The Google Maps Engine SLA does not apply to any services that expressly exclude this Google Maps Engine SLA (as stated in the documentation for such services) or any performance issues: (i) caused by factors described in the "Force Majeure" section of the Agreement; or (ii) that resulted from Customer's equipment or third party equipment, or both (not within the primary control of Google).